Tuesday, November 22, 2011

Keputusan Penuh Malaysia vs Indonesia Final Bola Sepak | Sukan SEA 2011

Akhirnya selepas kita tidak selesa bernafas sepanjang tempoh perlawanan 120 minit perlawanan penuh, akhirnya penantian dan jeritan kita sepanjang malam ini berbaloi apabila Skuad Harimau Muda negara dengan ganas membaham Sang Garuda menerusi penentuan sepakan penalti dengan kemenanagan 4-3 pada aksi yang penuh dramatik dalam perlawanan akhir penentuan pingat emas acara Bola Sepak SUkan SEA ke-26 2011 Jakarta.

Terdahulu Indonesia dihadapan seawal minit ke-5 apabila bola yang berpunca dari sepakan sudut Oktavianus disambar pemaian pertahanan Gunawan Dwi Cahyo untuk meletakkan Indonesia dihadapan sekaligus menggamatkan Stadium Gelora Bung Karno yang dihadiri lebih 80,000 sorakan peminat fanatik Indonesia yang sekali lagi menenggelamkan lagu Negaraku di awal perlawanan bermula.

Harimau Muda Membahan Sang Garuda Muda

Namun Rimau melihat permainan pemain-pemain muda negara tidak sedikit pun patah semangat apabila selepas gol tersebut Malaysia bangkit dengan aksi yang lebih tersusun dan yang terbaik setakat ini Rimau lihat sepanjang mereka di Sukan SEA. Hantaran tepat, tidak mudah hilang bola dan tenang mengawal perlawanan untuk memberi tekanan kepada Indonesia dan hasilnya Asraruddin Putra Omar menanduk cantik bola hantaran Baddrol Bahtiar untuk meletakkan Malaysia menyamakan kedudukan 1-1.

Selepas aksi diseparuh masa kedua kekal dengan kedudukan 1-1, perlawanan diheret ke masa tambahan 30 minit bagi mencari 'silver goal'. Namun setelah selesai 120 minit perlawanan terpaksa ditentukan melalui sepakan penalti dan berikut adalah senarai pemain Malaysia yang melakukan sepakan penalti tersebut :

1. Mahali Jasuli - Gol
2. Fandi Othman - Gol
3. Fakri Saarani - Tidak Gol
4. Fadhli Shas - Gol
5. Baddrol Bakthiar - Gol

Aksi Khairul Fahmi selepas menyelamatkan sepakan penalti.

Tidak dilupakan wira Harimau Malaya pada malam ini sudah pasti Khairul Fahmi Che Mat selepas menidakkan 2 penalti Indonesia sekaligus membawa Malaysia membutirkan pingat emas bola sepak Malaysia untuk 2 kali berturut-turut selepas memenanginya pada 2009 di Vietnam. Ape pun di Stadium Bung Karno Jakarta...Sang Garuda Patah Sayap Dibaham Harimau Malaya...AUUUMMMM!!!!!

Sudut Pandang Rimau : Tahniah dan terima kasih buat seluruh pemain-pemain Malaysia yang menunjukkan permainan terpuji pada Sukan SEA pada kali ini... Harimau Malaya...Terus mengaum!!! AUMMM!!!!

6 comments:

afzalsukasuki said...

memula aku tak berapa yakin bro sbb indon asyik bergasak je pada awal2 permainan.dh lama2 tu aku tgk mesia dh dpt rentak.banyak giler peluang mesi autk jaringkan gol..tapi takde rezeki kan.apa2 pon mesia tetap menang..benamkan ego garuda di padang sendiri.hamek ko!hahaha

CikguShikin said...

seram je bce..tumpang gembira

Suana Zhar said...

helah malaysia menang semalam...;) http://suanazhar.blogspot.com/2011/11/helah-malaysia-menang.html

nia said...

harimau dah tak berhenti mengaum.. teruskan malaysia.go go go.. eh..dah habis. dah menang pun.ekeke

cwiter said...

saya warga indonesia mengucapkan selamat kepada tim malaysia telah memenangkan pertandingan semalam,, salam perdamaian,, ^_^
http://cwiter.blogspot.com

ch000tz said...

semangat! :D hoooyeaaay

Kedudukan Liga Super / Liga Premier Malaysia 2012

Maklumat anda :

IP