Wednesday, January 25, 2012

GAMBAR DUIT SYILING DAN DUIT KERTAS BARU MALAYSIA 2012

Duit Syiling Baru 2012

Bank Negara Malaysia akan mengeluarkan duit syiling peringatan baharu sempena pengeluaran Siri Ketiga duit syiling Malaysia yang diedaran baru-baru ini. Dilancarkan oleh Gabenor Bank Negara Malaysia, duit syiling peringatan yang dikeluarkan adalah dalam denominasi 5 sen, 10 sen, 20 sen dan 50 sen.

Ciri-ciri unik yang mencorakkan budaya dan warisan negara menjadi sumber inspirasi reka bentuk duit syiling siri baharu ini. Motif reka bentuk duit syiling ini memaparkan keindahan alam semula jadi, flora dan fauna dan seni kraf tangan tradisional yang terdapat di Malaysia.

Duit Kertas Baru 2012

2 comments:

NURULHANIF said...

sy dah ada duit 20sen bru.. cam xpercaya pulak.. kecik cam sepuluh sen.. hehe

lazaac said...

aku tgk pompuan tu jer, tak tgk duit tu pun... nak kata cantik, dua2 cantik, duit br ngan pompuan tu... yeah!

Kedudukan Liga Super / Liga Premier Malaysia 2012

Maklumat anda :

IP