Friday, July 16, 2010

Harga Minyak Naik 5 sen...Bebanan pada Rakyat Atau Pengorbanan Pada Negara?

Golongan berpendapatan rendah akan mengalami sedikit tekanan


Baru sebentar tadi Kerajaan telah mengumumkan kenaikan harga minyak Petrol dan Diesel Negara ini sebanyak 5 sen/liter. Keputusan ini dibuat berikutan usaha kerajaan untuk mengurangkan bebanan kerajaan yang menanggung subsidi minyak negara ini. Apa pendapat kalian semua tentang perkara ini? Tepuk dada tanya hati...

SPG (Sudut Pandang Garuda): Malam tadi penuh orang kat petrol pam isi minyak..beratur panjang tu sebelum menjelang 12 a.m.huhuhuh

8 comments:

-telordibasuh- said...

ini isu byak pening laa hehe..kalau harge minyak dinaekkn banyak mane pon rakyat terpaksa ikut coz minyk ni dah satu keperluan..so telor harap elaun MARA pon kene naik la hehehehe...

Ahmad Zaki said...

Rakyat didahulukan...konsep dah terbukti..

akuvision said...

nasib baik aku pakai kereta tolak bro

RastaMat said...

Nampak macam sket je 5 sen..
tapi kesan kat barang2 keperluan..
gula,beras,bla bla bla.....
sume naek sket2 je..
tapi lame2 jadi bukit kan??
gaji??
tak mungkin akan membukit..
yang kat atas terus kaya..
yang kat bawah ni,merana..
Fikir2lah cara untuk save budget harian anda..
Semoga berjaya semua!!!

RaMa2UnGU said...

mmg kecik je nilai 5 sen tu..
tpi still effect jugak..
sbelum ni isni minya 20 heng dpt 11++ liter, skang isi 20 heng baru dpt 10..
beza seliter pun bsr impak nye

Lindonut said...

i say beban kpd rakyat. kerajaan xpndai guna duet. cube kaji pulak pembaziran kerajaan.

m6hidrogen said...

kita sebagai rakyat terpaksa menaikkan bajet perbelanjaan demi mengikut kehendak kerajaan yang...

FatinSyahirah said...

gaji/elaun dinaikkan, tapi dalam masa yang sama, harga barang pun dinaikkan, si konklusinya macam tak ada beza pun. yang kaya maikin berada, yang susah makin papa. beban kepada rakyat lah kot.

Kedudukan Liga Super / Liga Premier Malaysia 2012

Maklumat anda :

IP