Monday, August 2, 2010

Nikmat Seks (18SX) Bagi Perogol Kanak-Kanak Dan Hukuman

Hukuman bunuh bagi perogol di negara-negara Islam lain.


Rentetan daripada beberapa kes rogol yang melibatkan kanak yang berlaku baru-baru ini, timbulnya cadangan supaya dijatuhkan hukuman bunuh kepada perogol kanak-kanak ini memandangkan gejala ini dilihat akan mengancam perkembangan generasi muda akan datang.

Apa pun cadangan, hukuman tersebut dilihat oleh Menteri Keselamatan Dalam Negeri sebagai tidak releven kerana hukum bunuh telah dilaksanakan pun bagi kes pengedaran dadah, namun kesalahan pengedaran dadah tetap berlaku dinegara kita. Jadi keberkesanan hukuman bunuh tersebut tidak menjanjikan berkurangnya kes rogol kanak-kanak dinegara ini.

Hukuman dan kesesuaian jenis hukuman perlu diperhalusi semua pihak supaya setiap hukuman dapat mendatangkan rasa gentar pada si pelaku jenayah ini dan mendapat hukuman setimpal dengan perbuatannya.

Bagi Garuda, hukuman bunuh memang wajar kerana agama islam juga melaksanakan hukuman rejam kepada pesalah-pesalah seks ini. Jadi mengapa perlu fikir payah-payah. Tepuk dada tanya iman..

Dan kepada si Perogol kanak-kanak ni ape nikmatnya merogol kanak-kanak? Otak mereka ni dah tak boleh berfikir secara rasional sebagai seorang manusia..lebih teruk dari binatang. Untuk nikmat yang tak sampai 15 minit tetapi berhadapan merana sepanjang hayat..Fikir-fikirkanlah wahai perogol-perogol diluar sana...

SPG : Kalau tak bunuh nak jatuhkan hukuman ape pada diorang nie?

24 comments:

darlias_as said...

hmm...

akuvision said...

sula sampai mati je pedophile ni bro garuda

Lindonut said...

yea, i agree. kalau penin, balik tnye agama kita. sume lengkap ada.

faizzazh said...

ikut hukum hudud je sng... hukumn dri tuhan tu.. kompom leh damai bumi ni... sbb da terbukti da masa zaman khalifah2 islam berkuasa dlu...

princeduyong said...

ikut hukum tuhan...

KASIH AYAH

paskal_garuda said...

betul2...tapi sape yang nak ketengahkan pendekatan agama ni?nak guna saluran mane yek?takkan nak guna tok imam..sape pemimpin yang nak terima kaedah agama nie?

Amri Rani said...

Garuda kata : Fikir-fikirkanlah wahai perogol-perogol diluar sana...

>> masalahnya perogol tak buka n baca blog...huhu
(maaf Garuda...Pakwi agaknya...jangan marossss)

Amri Rani said...

>>>pembetulan : "Pakwi agaknya" tu salah taip...
yg betul : "Pakwi agak je"....

akuvision said...

ada betulnya pendapat Pak Wi tu, tapi jika dilihat perogol zaman sekarang dah moden. Mencari mangsa menggunakan internet, buatnya perogol nak cari gambar2 lucah dengan menggunakan keyword " nikmat seks, rogol kanak - kanak" terjumpa blog ni. Kan ia menjadi satu langkah yang baik untuk kita sebagai komuniti blogger untuk melakukan kempen menentang jenayah yang sebegini.

Berapa banyak carian keyword lucah di laman google sekarang, hampir saban hari ada je carian. Taip je la perkataan melayu, apa auto keyword yang akan keluar?.

yui92 said...

saya stuju ngn cadangan laksanakan hudud... kembali kpd allah la.. apa yg xbole setel kalau btol2 ikut allah?

RastaMat said...

Hudud.
Sekian.

Tomato Gurl's Life said...

better ikut hukum hudud....hukum yang Allah da buat..tp manusia ni je byk songeh ckp yg konon hukum hudud xsesuai dgn zmn skang..padahal 2 yg terbaik...

Hidayah Ismawi said...

setuju dengan semua orang di atas ... sbg seorg ibu .. rasa sgt takut utk anak2 sekarang..

MY LATEST ENTRY: Delicious “nasi berlauk” at Restoran Haslam

Aidi-Safuan said...

ceh. sesuai sangat la tuh bunuh jer diorang nih. nyusahkan orang jer...

S..U..D..@..I..S said...

setuju lakukan hukum berlandaskan AiQuran

jiha said...

ala..xb'kesan knon..ckp jer r tkot nk buat hukuman bnuh nie..klo ikut hkuman b'dasarkn islam,da pasti lar negara aman..nie nak sgt t'ikut2 dgn undang2 yg d'buat org putih..xpikir ker !!! eee,geram tol..

~^CoKLaTsToBeRi^~ said...

bunuh je. benci.

FatinSyahirah said...

aku rasa, hukuman bunuh yang kononnya dibimbangi tak berkesan sebab tak berkesan ke atas pesalah yang terlibat ngan dadah, bukan sebab memang takkan berkesan, tapi disebabkan oleh pihak dalaman yang sepatutnya menjalankan hukuman tu sendiri. ada yang pihak berkuasa mapu dibeli pesalah kot. terima rasuah sikit, terus tutup mulut. dah tu, kat tempat aku, polis sendiri yang jual dadah, tapi guna kaki orang awam lah supaya tak ternampak kesalahan dorang. haih. pemerintahan sendiri pun berlubang. haih. dunia oh dunia.

Irnie said...

kalau hukum allah yg jelas dalam quran ta mau diikut.. apa lagi yang boleh dikata.. pikul saja dosa tu nnt..

Thaahaa 20:100. Barangsiapa berpaling dari pada Al qur'an maka sesungguhnya ia akan memikul dosa yang besar di hari kiamat,

caliph shuriken said...

mmg patut ikut hukum hudud trus jika tbukti salah.. simpan lama2 org cmni dlm pnjara nk wtpe...

HidrogeN said...

saya bersyukur bila ramai blogger kat sini menyokong hukum hudud dilaksanakan di Malaysia. semoga semua blogger Islam di sini dirahmati Allah.

p/s: mari semua buat yang terbaik pada PRU 13 nanti

alif said...

sokong spenuhnya

apis_v2 said...

mudah..tmbk pki ak47

Miss Fairladyjim said...

boleh tak kerajaan kite buat borang survey untuk hukuman apa yang rakyat malaysia nak bagi pesalah2 rogol kanak2, rogol anak beranak dan sewaktunya? antara cadangan JIM:
1. Rejam sampai mati
2. Tembak dikepala sampai mati
3. Lemaskan diorg dalam air sampai mati

yang penting mati...kalau tak mati buang duit kerajaan jer nak tanggung diorg kat penjara tue berpuluh2 tahun, bukan mendatangkan faedah kepada negara pun.

Kedudukan Liga Super / Liga Premier Malaysia 2012

Maklumat anda :

IP