Friday, September 9, 2011

6 Peratus Caj Cukai Perkhidmatan Pengguna Telefon Prabayar


Telco Malaysia

Pihak Telco Malaysia baru-baru ini mengumumkan untuk mengenakan caj cukai perkhidmatan kerajaan sebanyak 6% kepada semua pengguna telefon prepaid di Malaysia termasuk pengguna Maxis, DiGi, Celcom dan seangkatan dengannya... Apakah rasionalnya mereka meletakkan beban caj cukai kerajaan ini kepada pelanggan-pelanggan mereka sendiri? Adakah Pro dan Contranya? Ce Citer..Ce Citer...Ce Citer kat Rimau sikit... :P

Sudut Pandang Rimau : Naik lagi satu kos sara hidup aduh...aduh...aduhhhh......huhuhuh...

13 comments:

Liza @ Adzriel AB said...

ecehh...naik lemak le sykt tepon. semua letak kat bahu customer. mentang2lah ia keperluan.

muse said...

dah untung banyak lagi nak kasi tax. Coverage pun masih macam ala ala jer...

cik ziqa said...

ahh, pe citer ni nak naik harga tpup plak.aduhh..kecoh ar...

kan? 6% tu, byk ok...

Ninie said...

Issue terhangat skang nih...knp ek? adoyai...60sen kalo topup RM10....banyak tu wei....bleh 60 keping mesej utk org terdekat tu! Kiter dh follow kamu, sudi2 follow kiter balik ek...

ASSOYFINGER67 said...

tak bolrh elak..kena juga..suara kita scrap....

uncle hyree said...

udah lah taraf hidup pun semput semacam..inikan pula nak menaikkan kadar cas..dah sah-saha depa mmg untung besar..sebab pegguna tepon berbayar ramai..naik pulak tu ..huhuu tak faham tul..inilah akibatnya kalau ada kuasa monopoly ..cuba bukak tawaran syarikat telekom luar melabur di malaysia..baru tau langit tinggi rendah ..

ZouL said...

alahai...6% lak..pasni 6% lg..ingtkan maxis je.baru nak tukar ke telco lain...

kaktuscomei said...

kena caro pkwe/makwe dekat jela...jimat xyh kolling2..sobs3..xpon single..=.="
suh ayah la topup lepas ni..hihiih

iaryylr said...

Ianya sama dengan kes Rokok dan astro, orang tetap guna. Logiknya Jadi mereka dangan sokongan halus pihak berwajib normalnya akan meneruskan. Sebelum setiap kenaikan sudah ada rundingan, setiap rundingan ada keuntungan... dan itulah pulangan... apa kisah pada pengguna sebab mereka yang terbabit menaikkannya tidak merasa susah, dan dengan 6 persen ini maka bertambahlah lagi eksyen... . Biasanya lepas ini ada pula wayang tarik tali dan tunding jari...

sekadar pendapat

Yumida said...

comel la rimau ni potpetpotpet cukai topup naik...aaaummm! sume dh naik..so terpulang pd kita sndri utk manage perbelanjaan seharian.

follow rimau la...

teratai said...

ini yg x sedap didengar nih! byk betul cukai kat msia nih!

teratai said...

ini yg x sedap didengar nih! byk betul cukai kat msia nih!

abah khalisha said...

Susu tepung anak abah pun naik tanpa disangka..
Cukai Sana Sini

Kedudukan Liga Super / Liga Premier Malaysia 2012

Maklumat anda :

IP