Tuesday, December 7, 2010

Salam Ma'al Hijrah 1432

Salam 1 Muharram 1432H

Garuda mengambil kesempatan mengucapkan selamat menyambut tahun baru Ma'al Hijrah 1432. Suka untuk garuda kongsi-kongsi pengertian yang anda faham apa itu sambutan Ma'al Hijrah.

Kebiasaannya kita akan dengar dari mulut kebanyakan orang apabila tibanya sambutan Ma'al Hijrah adalah :

1. "Eh! esok Ma'al Hijrah yek?Perg!! cuti la siot. Best-best boleh lepak2 main bowling".

2. "Eh! esok Ma'al Hijrah yek?Wah!! makan free lah kita kat masjid. Menu tahun ni ape yek?".

3. "Eh! esok Ma'al Hijrah yek?Eh!! tahun 1431 ke 1432 yek?".

Walau apapun yang dikatakan kita pasti ada pengertian yang berbeza tentang maksud dan pemahaman kita mengenai sambutan Ma'al hijrah ini. Biarlah pengertian itu memberikan kebaikan dan motivasi yang positif kepada kita sempena membuka lembaran tahun baru.
Apa-apa pun selamat menyambut tahun baru 1432H dari Garuda buat semua rakan-rakan yang sudi mengunjung laman Garuda ini.


SPG : Apa yang korang buat time2 Ma'al Hijrah ni yek?

11 comments:

apik pehe said...

salam maal hijrah garuda..
huhu..memandangkan hari ni cuti..
apik perbanyakkn ilmu dunia dan akhirat kat umah jer..sbb kt luar pon ujan x benti2 lg..hehe

mamasyamildeenasara said...

Salam maal hijrah 1432H...moga bertambah berjaya dan dimurahkan rezeki

ayleen said...

salam maal hijrah ! :)

kerangRebus said...

salam ma'al hijrah ye..mudah2an azam baru dpt dsempurnakan dgn baik..mudah2an..amin ~~=_=

Yui_Wani said...

Duduk rumah jer...uhuu~

ANATI SOKI said...

salam maal hijrah!
duduk rumah berehat sepenuhnya. :)

shew disini. disana? said...

salam maal hijrah..
xde watpe.. duk umah.. menikmatai masa besama keluarge :)

Solihin Zubir said...

salam maal hijrah..
smoga tahun ini lbih baek drp sebelumnya..

Princess Redha F said...

Salam ma'al hijrah..nk lepak main bowling td kat batu pahat. semua entertainment tutup..bagus nya semua menghormati Ma'al Hijrah.

ASSOYFINGER67 said...

salam maal hijrah juga pada kao..sama 2 kita berdoa yer huhu

alexa yussida said...

salam maal hijrah..tyme maal hijrah bz kat ward kanak2 n psikiatri...tak cuti pon..huhuhu

Kedudukan Liga Super / Liga Premier Malaysia 2012

Maklumat anda :

IP