Friday, December 10, 2010

Tawaran Pengurangan Saman Polis

Surat Saman Polis


Baru-baru ini pasti semua rakan-rakan pembaca ada mendengar tentang tawaran pengurangan saman oleh PDRM berikutan usaha untuk menggalakkan Orang Kena Saman (OKS) membayar saman mereka dan sekaligus mengurangkan bebanan kadar kompaun saman yang tinggi.

Berikut adalah kadar saman baru bagi setiap kesalahan selepas pengurangan dibuat :

Kadar Kompaun Yang Ditawarkan.
(Klik Gambar Tuk Tumbesaran)


Kadar ini akan kekal 15 hari dari tarikh pengeluaran saman iaitu kadar tawaran 50% diskaun. Kemudian tawaran akan menurun untuk hari ke-16 hingga ke-30 ke 30% diskaun. Dan tiada tawaran untuk saman yang tidak dijelaskan selepas dari jangka masa tersebut.

Jadi inilah masa untuk OKS menyetelkan saman-saman anda. Elakkan dari diblacklist.. Tarikh untuk semua OKS yang tidak membayar saman diblacklist adalah pada 28 Februari 2011.

SPG : Memang mendapat sambutan yang hangat pasal isu pengurangan saman ni. Kaunter pembayaran di Bukit Aman penuh sesak orang bayar saman..huhuhuh.

28 comments:

Kalamhati said...

ingat OKS- orang kaya sedunia...hehe orang kena saman rupanya..

gm0t comot said...

pengurangan tu satu m'sia ke??

Tilam said...

tapi ada term conditionnya kan?, orng yg kena saman sblm2 ni tak termasuk kan? yg kena saman baru2 ni je yg cukup syarat dan haulnya..

paskal_garuda said...

To Gmot, Pengurangan satu Malaysia. termasuk sabah sarawak..

paskal_garuda said...

To Tilam, Bagi saman sebelum ni termasuk sekali. terus je datang ke kaunter saman PDRM. Nanti automatik dapat diskaun. Polis tgh bermurah hati ni nak bagi kurang saman...cepat2...huhuhhu

aming said...

saman org naik beskal ade x?

Seri Bahasa said...

nasib takde saman dah cek kat jpj dan polis trafk.

puterapescado said...

cam ne ngan saman kene tembak???boleh tak dpt diskaun nie??

paskal_garuda said...

To Puterapescado, saman kena tembak pun lah dapat kurang...same je sifir dia...

TimmY Cik KupuKupu Ungu said...

hehehe..saman??

Cempakamelati said...
This comment has been removed by the author.
Cempakamelati said...

NAsib baik takde saman..alhamdulillah.

Burp said...

kenapa kena kurangkan saman? sebab nak galakkan org bayar saman tertunggak?

tapi bukan ke nt lagi org wat xkisah?sbb yela saman dh ade diskaun skang.. so xksh nk speeding laju mane pon..

bg sy la kan bang, saman xspatutnya dikurangkan, biakan kekal camtuh, org tuh xbya, waran tangkap, masuk penjara, xleh ka camtuh?

secantikmanis said...

abah saya kat pergi cepat bayar saman nya sementara ada 50% perkurangan harga..sebb polis pun xbgtau bila tarikh ada 50% nie..takut tamat selepas naik tahun 2011

Seizer said...

sementara xder kene saman ni.. ni la peluang untuk test camne rase kene saman

Hairil Rizal said...

Kaunter bayar saman pasni jadi hot mcm kaunter cashier SOGO buat Year End Sale!

paskal_garuda said...

Memang kalau nak diikutkan ade pro dan contranyer saman ni dikurangkan. Namun untuk pengetahuan kalian semua. sejumlah yang besar saman PDRM tidak dijelaskan. itu lah pasal timbul isu bile bulan 8 ke 9 aritu bila saman yang tidak dijelaskan diblacklist oleh PDRM semua merungut. so untuk meringankan beban ni lah pada hujung tahun macam ni PDRM biasenya akan kurangkan saman untuk bantu supaya tahun depan bila saman diblacklist semula org tak merungut macam aritu lagi. Namun masing2 ade pendapat sendiri mengenai pengurangan saman ni bro Burp. Thanks bagi pendapat kat sini.

S..U..D..@..I..S said...

ada satu saman x p lagi nih....

sop said...

masing2 takut juga selepas feb kena blacklist..
masa dpt diskaun cam ni baik byr.. :)

ANATI SOKI said...

ohohoh.. ana driver yg berjaya.. tak pnh g kena smn.. muahahah

abun said...

Tq for yhe info,pandai polis skarang.Tahu ramai yang xbayar saman.hehe

.::: Princess MOMOY :::. said...

pandainyer mereka. tapi tempat nak bayar pun penuh sesak...huhu...

MY RECENT POST : ETUDE HOUSE - Korean Cosmetics

Jangan lupa VOTE di BBPM No. 382 !!

hans said...

sebab tu yg beratur panjang tu
heheheh

P/S : Hai Akak Dan Abang Artis! Kamu Suka Menulis Cerpen? Ada Contest Untuk Kamu!

CaDLyNN said...

alhamdulillah setakat ni takde saman lagi

wan muhamad said...

biasa la tu, lepas dah dpt kumpul duit saman tu maka operasi saman menyaman diteruskan lagi.. sepatutunya cara mendidik lebih sesuai dengan nasihat atau khidmat masyarakat.. mcm luar negara

thomas said...

Bagus ni,bila harga semua barang naik, saman pula ada discount.

the bert said...

bayar jangan x bayar..hehehe

Irwan said...

macam-macam cara nak kumpul duit sekarang ni...saman pun ada diskaun...

Kedudukan Liga Super / Liga Premier Malaysia 2012

Maklumat anda :

IP